وبلاگ سئوشید

این یک بلاگ در حوزه تبلیغات اینترنتی است

وبلاگ سئوشید

این یک بلاگ در حوزه تبلیغات اینترنتی است

معماری داخلی سنتی

معماری داخلی سنتی ایرانی از سبک های جذاب معماری داخلی هلگر مبوده که مربوط به ادوار گذشته  است و سال‌ ها از زمان پیدایش آن می گذرد.  شرکت دکوراسیون داخلی این روزها این سبک طرفداران بسیاری پیدا نموده است و یکی از دلایل پرطرفدار بودن این سبک آن است که افراد با اجرا و پیاده سازی این سبک در منزل خود احساس نوستالژیک پیدا می کنند و خاطرات شیرین و جذاب گذشته برای آن ها یادآوری    می شود. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص ویژگی های این سبک بیشتر صحبت نماییم:

استفاده از اکسسوری های سبک معماری سنتی


مواردی همچون قالیچه  و فرش های دست بافت، کرسی، چراغ های نفتی، صندوقچه های بزرگ،  مهره های فیروزه ای،  شرکت دکوراسیون داخلی سماورهای زغالی قدیمی، ظرف و ظروف مسی، نقاشی های دیواری، چوب، پشم و پارچه های طرح دار، پارچه هایی با الگوهای بته جقه، شمعدان، آب نما و یا حوضچه های کوچک به همراه ماهی و گل های شمعدانی و… همگی جزو اکسسوری هایی هستند که می توان از آن ها در طراحی به سبک سنتی استفاده نمود.


استفاده از فرش در سبک معماری سنتی


همانطور که می دانید فرش جز لاینفک یک دکوراسیون داخلی به سبک سنتی به حساب می آید شرکت معماری داخلی هلگر و به هیچ عنوان نمی توان آن را حذف کرد.  فرش یکی از نشانه های اصلی فرهنگ و صنعت مردم ایران زمین از گذشته های دور تا به امروز بوده است. نکته ی قابل توجه آنکه برای اجرای سبک های تلفیقی و یا انتقالی که ترکیب دو سبک مدرن و سنتی هستند می توان از فرش و قالیچه های آنتیک ایرانی برای تزیین کف استفاده نمود.


رنگ در معماری داخلی سنتی ایرانی


همانطور که می دانید هر سبک دارای ویژگی ها جزئیات و متعلقات  مخصوص به خود است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در طراحی  واجرای هر سبک باید به آن توجه داشت رنگ می باشد. در معماری داخلی به سبک سنتی برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ های خنثی استفاده می نمایند تا تمامی توجه مخاطب به سمت مبلمان و شرکت معماری داخلی هلگر وسایل تزیینی و دکوری باشد. بنابراین اگر قرار است تغییری روی رنگ های دکوراسیون داده شود آن ها را معطوف به قطعات بزرگ و مبلمان کنید و از رنگ ‌های مختلف مثل آبی، قرمز، قهوه‌ای و مشابه آن ها می توانید برای رومبلی و… استفاده نمایید.


پارچه در معماری داخلی سنتی


درمعماری داخلی به سبک سنتی ایرانی، پارچه های استفاده شده دارای رنگ مات هستند  و خیلی از  آن ها  الگو های گلدار یا طرح‌ های ویژه‌ای دارند که به طور معمول داماس و بته جقه ای جزو طرح های پرطرفدار در پارچه های سبک سنتی ایرانی محسوب می شوند. این پارچه‌ ها دارای الیاف گران قیمتی همچون ترمه و ابریشم هستند و به علت زیبایی شان همواره مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته اند.

چوب در دکوراسیون داخلی به سبک سنتی


عنصر چوب جزو متریالی است که در طراحی داخلی به سبک سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان گفت که چوب عنصر کلیدی و مهم  در سبک سنتی می باشد. چوب هایی که  دارای رنگ تیره تری می باشند معمولا کیفیت و طول عمر بالاتری  را دارا می باشند. شرکت معماری داخلی هلگر چوب هایی همچون چوب گیلاس، افرا و ماهون جزو چوب های تیره رنگ و باکیفیت هستند که از این چوب ها می ‌توان برای ساخت مبلمان استفاده کرد. استفاده از کف پوش چوبی در منزل هم می ‌تواند یکی از پارامترهای طراحی به سبک سنتی باشد. البته در سبک طراحی داخلی سنتی به شرکت دکوراسیون داخلی طور معمول از سرامیک و فرش استفاده می نمایند و کف پوش های چوبی شما را به سمت سبک های جدیدتر و مدرن می برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد